Monday, May 18, 2009

Nederlands voor DTP'ers

Ik geef direct toe dat mijn Nederlands ook niet is wat het zou moeten zijn. De tussen-n dacht ik eindelijk onder de knie te hebben totdat men weer een paar uitzonderingen uit de hoge hoed toverde. Daarom maak ik begrijp van allerlei websites en naslagwerken.


De taalunie heeft haar eigen website. Hier vind je informatie over aanhalingstekens, haakjes en comma's.
Klik op deze link.


Eén van mijn favoriete sites is de website van Onze Taal. Deze site gaat vooral over het taalgebruik binnen onze maatschappij. Dus ook over sms-en, voetbaltaal, etc.
Klik op deze link.



Een boek dat ik vaak uit de kast haal is 'Redactiewijzer' van P.J. van der Horst. Erg handig voor grafici en ontwerpers. Hierin vind je antwoorden op vragen als; hoe zet ik een opsomming, telefoonnummer en postcode?
Klik op deze link.

No comments: